spánek podle vnitřních hodin

Náš dokonalý den podle cirkadiánních nebo-li vnitřních hodin začíná už předchozího večera. Kolem šesté hodiny dojíme večeři a v deset hodin uléháme ke spánku. Spíme celou noc a ráno vstáváme po šesté hodině. Jsme odpočinutí a svěží. Po půl hodinovém ranním cvičení si dáme po sedmé hodině dobrou snídani. Pak jdeme do práce. V poledne si uděláme přestávku na vydatný oběd a po něm až do čtyř hodin pracujeme nebo něco tvoříme. Pak si zacvičíme lekci jógy, někdy cvičíme s účastníky jógového kurzu, který vedeme. Po večeři si většinou uděláme čas na čtení inspirativních knih nebo se podíváme na zajímavý film. Toto rozvržení dne nám dokonale vyhovuje pro nastavení vnitřních cirkadiánních hodin na optimální zdraví. Ne úplně vždy se nám to takto podaří. Často cestujeme a někdy vstáváme extrémně brzy. Také někdy večeříme hodně pozdě a to nám rozhodí spánek i časově omezené stravování. 

Každý den se ale snažíme, abychom se co nejvíce přiblížili svým vnitřním hodinám a cirkadiánnímu rytmu svého těla. Pokud si nemůžeme zacvičit, snažíme se dodržet mírný půst. Když večeříme pozdě, dáme svému tělu nejméně 12 hodin klid před dalším jídlem. Když se málo vyspíme, jdeme další den spát dříve.

Ve večerních hodinách omezujeme jasné osvětlení, abychom snadno usínali a měli delší spánek. Víme, že většina regeneračních procesů v našem těle se odehrává když kvalitně spíme.

Dnes už víme, že máme své zdraví pevně ve vlastních rukou a jsme za něj zodpovědní. Věříme, že to samé se podaří i vám.

V kurzu Spánek podle vnitřních hodin zjistíte, že žít naplněný život podle svých vnitřních hodin je jednoduché a přirozené. Dozvíte se jaké jsou základní principy cirkadiánního rytmu a jak ovlivňují váš život. Provedeme vás jednoduchými kroky k objevení vašeho přirozeného cirkadiánního rytmu. Získáte návod jak si vytvořit každodenní spánkovou rutinu a kvalitně spát. Pomůžeme vám nastartovat vaši vlastní jedinečnou cestu k naplněnému a spokojenému životu.

Komentáře