kurz babí léto s jógou v pohodě kdekoliv

jóga

Jóga znamená jednota.

Jóga znamená spojení vědomostí a poznání.
V lidském těle znamené jóga soulad těla, dechu a mysli.
Praxe jógy je záležitostí fyzického, energetického a duchovního těla.
Vychází ze starých védských spisů Patandžali Jóga Sútra a Hathajóga Pradipika.

Jóga pomáhá objevovat v těle život a posiluje ódžas, životní energii.
Dává člověku cíl života, určité zásady a přivádí do stavu klidu.
Jóga vede k hlubšímu vnímání, cítění, soustředění, naslouchání a dýchání.

Ájurvéda je celosvětově uznávaný medicínský systém.

Ájurvéda je znalost o životě.
Ájus znamená život a véda znamená vědění.
Ájurvéda definuje život jako spojení těla a mysli s duchem.
Jejím cílem je udržování kvality života a dosažení dlouhověkosti.
Nabízí pochopení jedinečnosti každého člověka.
Toto pochopení je základem zdraví a štěstí.
Být zdravý je přirozené a jednoduché.
Chcete-li být zdraví, dělejte to, co dělají zdraví lidé.

Jóga a ájurvéda patří nerozlučně k sobě.

Obě pochází z véd, usilují o zdravé tělo, harmonii dóš, poukazují na správnou životosprávu.
Používají očistné metody, kladou důraz na fyzické zdraví a mají stejný pohled na psychologii.

Cyklická jóga je mostem mezi ájurvédou a jógou.

Jóga doplňuje ájurvédu a ájurvéda jógu.

Její moudrost je obsažena v 9 cyklech praktického cvičení.

1. cyklus Vátamuktásanádi

Podporuje pohyb prány v těle a tím i náš tělní oběh. Kde je kvalitní oběh, tam nedochází k hromadění toxinů. Je to cvičení na zlepšení pohyblivosti, pružnosti a zpevnění svalstva. Je to dokonalý vědecky propracovaný systém, který tělo dokonale připraví na cvičení náročnějších ásan.

2. cyklus Sarvángásanádi

Stimulace celého těla. Stimulace znamená protahování a vyváženost mezi nervovou soustavou a svalstvem. Dochází k stimulaci všech dóš, orgánů a soustavy. Dochází k stěhování usazených toxinů, které se dostanou do oběhu a následně z těla ven. Stimulují se čakry a obnovuje se v nich proudění.

3. cyklus Čakraásanádi

Tělo je v kruhu. Nastává protažení, prokrvení, vyvážení a velká stimulace všech a čaker. Blahodárně působí na ztuhlou páteř. Z těla se dostávají toxiny. Zajišťuje rovnoměrné rozložení tělesné síly. Rovnoměrně rozložená síla znamená dokonalost oběhové a pránické soustavy.

4. cyklus Natarádžásanádi

Rotace těla, předklon, záklon, úklon a rotace. Při rotaci dochází k posunu dóš, toxinů a oběhu. Rotace je významným pohybem, který detoxikuje naše tělo. Probíhá obnova a regenerace těla. Dochází ke ždímání a uvolňování nejen orgánů, ale i páteře. Silné detoxikační cvičení, kterým provádíme masáž v celé břišní dutině.

5. cyklus Mardžariásanádi

Stimuluje páteř, tělu se dostává život a síla. Páteř vyžaduje rovnoměrnost, oboustranné pohyby. Vyvažují se všechny dóši v těle. Usazené toxiny odchází. Tělu je dodávána síla, teplo a pružnost.

6. cyklus Virabhadrásanádi

Protažení celé přední části těla. Vyžaduje perfektní protaženost a funkčnost vnitřního svalstva. Je ideálním cvičením pro vnitřní vrstvu svalů a těla. Řeší ztuhlost, bloky a nervové problémy.

7. cyklus Paščimóttánásanádi

Celá páteř od pánve k hlavě. Základním pohybem pánve je předklon. Stimulujeme pánevní orgány předklonem. V oblasti pánve se pak uvolní toxiny.

8. cyklus Uthištanásanádi

Stání vyžaduje souhru kompletních funkcí těla. Pro dokonalé stání se musí vyváženě zapojit veškeré svalstvo, šlachy, kosti, kůže, orgány i nervy. Síla těla se pozná podle stability. Stabilní tělo nemá fyziologické a metabolické problémy, nemá toxiny.

9. cyklus Dhjánásanádi

Soustředěnost, meditace, koncentrace. Poloha, při které je tep, tlak, oběh, dýchání přirozené a vyvážené. tělo pak může žít samo bez požadavků mysli. Nejvhodnější poloha pro meditaci je sed. Tělo musí být pro tento cyklus dokonale připravené.

Aštanga jóga - 8 cest.

1. Yamas - poznání sebe sama 
neubližování, pravda je jediná, nekradení, dodržování zásady dharmy, nesebrání cizího vlastnictví 

2. Niyamas - dodržování pravidel jógy a života
pravidelné vylučování odpadů, spokojenost, přijímání změny, vlastní pochopení, ve všem vidět sebe

3. Ásana - pozice
ásana je stabilní radostná poloha těla

4. Pránajáma - jógový dech

5. Pratyahara - uklidnění a odstranění smyslů

6. Dharana - zaměření

7. Dhyana - stav meditace

8. Samadhi - stav jógy

Poděkování za nasměrování na cestu ájurvédy a jógy
patří mým učitelům a autorům knih, kterými jsou:
Dr. GOVIND RAJPOOT PhD.
Pavol Hloška
MuDr. Martina Zisková
Deepak Chopra
Vasant Lad
Harish Johari
a další

Můžete si s námi zacvičit jógu online, on live i offline v našich kurzech.

babí léto s jógou
I pro ty, co jógu nikdy necvičili! Chcete si užít podzim bez stresu, bolestí zad, cítit se skvělě a nastartovat pohodový život? Zveme vás na podzimní cvičení jógy v pohodě kdekoliv. Cvičení probíhá on live na živo po internetu. Začínáme 7.9.
samghátové cvičení
Samghátové cvičení je praktický online kurz, příprava na cvičení jógových pozic ásan, pro úplně začátečníky i pokročilé. Probíhá na internetu.
jóga
Praktický kurz na cvičení jógových pozic. Jednotlivá cvičení vás povedou na cestě ke cvičení jógy. Budete cvičit s radostí a svým vlastním tempem. Probíhá online na internetu.
súrja namaskár
Kurz súrja maskár - pozdrav slunci, výjimečná kombinace ásan. Ranní protažení celého těla. Probíhá online na internetu.
pránajám
Praktický kurz na jógové dechové cvičení. Probíhá online na internetu.
hasyajóga
Cvičení pro uklidnění. Kombinuje smích a jógové dýchání pranájáma. Probíhá online na internetu.
jogínci offline
Jógínci je hravá forma cyklické jógy pro děti předškolního věku 5 - 6 let. Probíhá v MŠ.
jóga offline
Cvičení je vhodné pro všechny, nezáleží na věku ani dosažené jógové praxi. Probíhá v tělocvičně.